Yeni Müşteri Sosyal Medyadan Geliyor
2020 pandemi yılı dünyada çok fazla değişikliğe tanıklık ettiğimiz bir yıl oldu. Tüm dünya evlerine kapanıp, fabrikalar üretimlerini durdururken işletmeler özellikle çalışma sistemleri konusunda büyük darbe aldı ve zorunlu strateji değişikliklerine gitmek zorunda kaldı. Birçok çalışanın uzaktan veya hibrit çalışma sistemine döndüğü 2020’deki bu eğilimin, 2021 yılının büyük bir bölümünde de devam edeceği düşünülüyor.
Pandeminin yıkıcı darbelerinden alınan hasarı en aza indirmek için daha fazla ürün ve hizmetin online pazarlanır hale geldiğini de yine bu süreçte görmüş olduk. Markalar dijital reklamlara daha fazla yönelirken birçok yeni online alıcı da kendileri için yepyeni olan bu alışveriş modelini deneyimledi. Pazarlama dünyasında önümüzdeki 5 yıl içerisinde beklenen değişimin sadece 3 ay içerisinde gerçekleşmesini sağlayan Kovid-19, sektörün geleceğini daha erken tecrübe etmemizi ve bu geleceğin kalan parçalarını da daha net bir şekilde görmememizi sağladı.
Dijital pazarlamada hızlı ve inovatif olanın kazandığı 2020 yılını geride bırakırken bu yılda edinilen tecrübeler 2021 için de ipuçları veriyor. Birçok ülke pandeminin sert etkilerini 2020 yılı ilk çeyrek sonunda hissetmeye başlarken işletmelerin bir kısmının yıllık pazarlama bütçeleri sağlık krizine karşı hazırlıksız yakalandı ve şirketler hızlı reaksiyon göstermek adına bir yarışa girdi. Örneğin; II. çeyrekte ABD’de sosyal medya pazarlama bütçesinin tüm pazarlama bütçelerine oranı iki önceki çeyreğe göre %13 artış göstererek %24’e ulaştı.
İnsanların vakitlerinin büyük bir kısmını evlerinde geçirdikleri 2020 yılında, sosyal medyaya ayrılan vaktin ve şirketlerin müşterileri elde tutma iştahlarının daha da artmasıyla sosyal medya kanalı pazarlamada her zamankinden önemli bir hale geldi. Bunun en belirgin sebebi, sosyal medya kanalları aracılığıyla pazarlanacak ürün veya hizmet ile müşteri arasında, müşterinin platformdan ayılmasına gerek olmadan anlık bir köprü oluşturulabiliyor ve böylece satın almada araştırma gibi süreçlerin atlanıp daha hızlı satın alma deneyimlerinin yaşanmasının sağlanabiliyor olması. Bu sebeple 2021 yılında markaların daha öngörülebilir ve planlı adımlarla sosyal medya pazarlama stratejilerine kaynak ayırma konusunda erken davranmaları beklenebilir.
Sosyal medya yönetimi platformu olan Hootsuite’nin yayımladığı “Social Trends” raporunda, 2021’de sektör rotalarını belirlemelerine yardımcı olmak için, 11.189 pazarlamacıyla gerçekleştirilen ankette, katılan pazarlamacıların %73’ü(bir önceki yıla göre %58 artışla) yeni müşteri kazanımının artması için bir numaralı etken olarak sosyal medyaya işaret ediyor. Sosyal medyanın, pazarlama stratejilerinde öne çıkmasının en önemli sebepleri ise; performansa yönelik hesaplanan pazarlama taktikleriyle kısa vadeli yatırım getirisi sağlamak ve uzun vadeli bağlılık kazanabilmek için yenilikçi dijital deneyimler oluşturmak olarak gösterilebilir.
Tüketici değişimleri, pazarlamacıların yeni kitlelerle erişimlerini artırmaları ve uzun süreli müşterilerle yeniden etkileşim kurmaları için yeni fırsatlar yaratıyor. İyi bir sosyal medya pazarlama stratejisiyle, geleneksele kıyasla daha cazip koşullarla içerik planı geliştirilebilir, düzenli gönderiler yapılabilir, müşteri yanıtları izlenebilir ve yönlendirilebilir. Büyük, orta ve hatta küçük işletmeler için dahi bu kanal yakın gelecekte büyük fırsatlar sunmaya devam edecek gibi görünüyor.